რეკლამა

შეუძლია თუ არა ჩიას თესლის წყალს დაგეხმაროთ წონის დაკლებაში?

შეუძლია თუ არა ჩიას თესლის წყალს დაგეხმაროთ წონის დაკლებაში?
  • 543

ჩიას თესლი ბოჭკოს შესანიშნავი წყაროა, რაც დაგეხმარებათ იგრძნოთ ნაყროვანების განცდა და თავიდან აიცილოთ ზედმეტი ჭამა.უნდა აღინიშნოს, რომ აშშ-ს სოფლის მეურნეობის დეპარტამენტის (USDA) მონაცემებით, ჩიას თესლი სავსეა ბოჭკოებით, ცილებით, კარგი ცხიმებით, კალციუმით, მანგანუმით, მაგნიუმით, ფოსფორით და ანტიოქსიდანტებით,
რას ამბობს მეცნიერება ჩიას თესლის წყლის წონაზე გავლენის შესახებ?
არ არსებობს კვლევა ჩიას თესლის წყლის გავლენის შესახებ წონის დაკლებისთვის. Food Research International-ში გამოქვეყნებულმა ცხოველებზე ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ვირთხებმა, რომლებიც მოიხმარდნენ ჩიას თესლს, დაკარგეს უფრო მეტი ვისცერული ცხიმი, ვიდრე ისინი, ვინც არ იღებდნენ. მიმოხილვამ, რომელიც გამოქვეყნდა მედიცინისა და ჯანმრთელობის მეცნიერებათა ჟურნალში, დაასკვნა, რომ ჩიას თესლი დაბალკალორიულ დიეტასთან ერთად იწვევდა წონის მნიშვნელოვან კლებას, მაგრამ ასევე აღნიშნა, რომ შემდგომი კვლევა უფრო გრძელი ინტერვენციის პერიოდებით იყო საჭირო ეფექტურობის დასადგენად და ჩიას თესლის დანამატების ოპტიმალური დოზების განსასაზღვრად წონის ეფექტური მართვისთვის.
ექსპერტები თანხმდებიან, რომ მიუხედავად იმისა, რომ კვლევა შეზღუდულია, შეიძლება სასარგებლო იყოს ჩიას თესლის დამატება წონის დაკლებისთვის. ჩიას თესლი მდიდარია ბოჭკოთი, რამაც შეიძლება გაზარდოს გაჯერების მაჩვენებელი, ის ასევე პროტეინისა და ცხიმების კარგი წყაროა, ორივე ხელს უწყობს ნაყროვანების განცდას და შესაძლოა ხელი შეუშალოს ზედმეტ კვებას. მხოლოდ 1 უნცია დაახლოებით 2 ს/კ, პატარა ჩიას თესლი შეიცავს 4,7 გრამცილას, 10 გ ბოჭკოს და 9 გ ცხიმს.
ჩიას თესლი ამცირებს შიმშილს რადგან მის მონელებას უფრო დიდი დრო სჭირდება.
შეკითხვა ექიმს


რა არის ჩიას თესლის ჯანმრთელობის სხვა სარგებელი?
როდესაც მიირთმევთ ჩიას თესლს, თქვენ მიიღებთ უფრო მეტს, ვიდრე წონის დაკლების პოტენციური უპირატესობაა.
ხშირად უწოდებენ "სუპერ საკვებს", ის მდიდარია ომეგა -3 ცხიმოვანი მჟავებით ანტიოქსიდანტებით, კალციუმით, ფოსფორით, მაგნიუმით, სპილენძით, რკინით და თუთიით.
მიმოხილვამ, რომელიც გამოქვეყნდა Journal of Functional Foods-ში, აჩვენა, რომ ჩიას თესლი შეიცავს ანტიოქსიდანტებს, რომლებსაც შესაძლოა ჰქონდეთ ღვიძლისა და გულის დამცავი ფუნქცია, შეიძლება გააანგრძლივოს სიცოცხლე და ხელის შეუშალოს კიბოს განვითარებას. მკვლევარებმა ასევე აღნიშნეს, რომ როგორც ბოჭკოს საკმაო წყარო, ჩიას შეუძლია ხელი შეუწყოს საჭმლის მონელებას და დაეხმაროს ჯანმრთელობის ისეთი მდგომარეობების მართვას, როგორიცაა ტიპი 2 დიაბეტი, მაღალი წნევა და დეპრესია.
არსებობს თუ არა ჯანმრთელობის საფრთხე ჩიას თესლის წყლის დალევისას?
ჩიას თესლი მდიდარია საკვები ნივთიერებებით, საკმარისი რაოდენობით კალორიებითა და ცხიმებით თითო პორციაში, მიირთვით ის ზომიერად. ჩიას თესლის ულუფა არის 1-2ს/კ, რაც შეადგენს დაახლოებით 138 კალორიას.
გარდა ამისა, იმის გამო, რომ ჩიას თესლი მდიდარია ბოჭკოთი, აუცილებელია საკმარისი რაოდენობის წყლის დალევა. ეს ხელს შეუწყობს საჭმლის მონელებას და თავიდან აგაცილებთ ყაბზობას და საჭმლის მომნელებელ სხვა პრობლემებს, რომლებიც დაკავშირებულია ჭარბი ბოჭკოს მოხმარებასთან წყლის გარეშე.
ჩიას თესლი გონივრულ, ჯანსაღ კვებასთან ერთად დაგეხმარებათ წონის დაკლებაში. ჩია გაჯერებულია და შეუძლია დაეხმაროს შიმშილის თავიდან აცილებას. თუმცა, ჩიას თესლი არ არის უნიკალური წონის დაკლებისთვის. ის არანაირად არ წვავს ზედმეტ კალორიებს, არ ზრდის მეტაბოლიზმს. გარდა ამისა, დაუშვებელია მისი ჭარბი რაოდენობით მოხმარება. მაგრამ ზომიერად ჩიას თესლის წყალი სასარგებლოა და დაგეხარებათ ზედმეტი კვების თავიდან აცილებაში.

მსგავსი სიახლეები